dilluns, 5 de desembre del 2011

L'eterna qüestió de l'educació

Llegint el blog de l'Institut Ramon Llull, Català Llengua Estrangera, m'he trobat amb aquesta petita joia: la conferència de Lord David Puttnam sobre l'educació avui i la responsabilitat que tenen els governs per portar-la a les quotes d'excel·lència desitjades i cada vegada més demanades des de la Comissió Europea.


L'elecció està entre un model de societat economicista, basta en l'utilitarisme, o bé volem un model de societat on els ciutadans creïn coneixement. Només podrem tenir una societat amb igualtat d'oportunitats si tenim un model d'ensenyamen amb igualtat d'oportunitats.


En aquests moments de crisi on els governs estan retallan els pressupostos de la sanitat, els serveis socials i l'educació, crida l'atenció que per aconseguir aquesta societat igualitaria en educació i oportunitats, sigui clau el pressupost d'un país i que les partides dedicades a l'ensenyament i als professionals que hi treballen hagin de ser generoses, recompentsant-los en sou i formació continuada.


També posa l'accent en la tecnologia com a font de canvi de paradigma en què estem immersos.


Tot això està relacionat amb la ponència que Rubén Trenzano, Cap de l’Àrea de Formació del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València, va fer el passat dia 1 de desembre en el marc del Fòrum Vives, en la Jornada de formació de formadors que van organitzar conjuntament la Xarxa Vives d'Universitats i la Comissió Interuniversitària de Formació en Llengua Catalana